#Salamanka

by - června 28, 2018


Salamanka bylo první město, které jsem navštívila ve svých toulkách po Španělsku sama. Celkem jsem se toho obávala, co si budeme. Nevím proč, ale v Číně se cítím bezpečněji, než tady v Evropě. Celkem vtipné ne? 

Jak jsem si objednávala Airbnb, ani jsem netušila, že jsem se ubytovala kousek od centra. Pár metrů jsem měla obchod a do 10 minut centrum. Odkaz na ubytování najdete dole pod článkem.

Rodinka u které žiji mi říkala, že Salamanka patří mezi nejkrásnější městečka tady, hlavně že se mi tam bude líbit, protože je to univerzitní městečko s mladými lidmi a také s bohatým nočním životem. Salamanka taky patří mezi městečka s nejčistší španělštinou, nemají tu takový přízvuk jak všude jinde a mluví na vás pomalu a zřetelně. 

Lidé zde jsou přátelští a vždy vám pomohou, když něco hledáte. Jednou jsem hledala cestu jak se dostat k jedné katedrále a ani jsem se nikoho neptala, ale hlouček docela pohledných kluků tak v mém věku viděl, že jsem mírně zmatená a přiběhli ke mě, že jestli nepotřebuji pomoct. Dokonce se mnou šli až k té katedrále a i když moc neuměli anglicky, snažili si se mnou povídat odkud jsem a co tady dělám a samosebou mě zvali večer ven 😃  Je celkem hezké vidět, že existují stále lidé našeho věku, co jsou ochotni pomoct a nezkoušejí na vás nic, nejsou vulgární apod. 



Co určitě stojí za navštívení je samotné centrum, kde se nachází hlavní náměstí Plaza Mayor. Je obdélníkového tvaru a z každého středu vede cesta do určitých ulic. Jedna vede na hlavní nákupní ulici, kde najdete snad všechny obchody, např. Zara. Další vede směrem na katedrály a hlavní místní univerzitu a zbylé dvě zpátky do města. Náměstí je plné různých restaurací a posezení, kde si můžete dát typické "tapas". V téhle době je tam co metr televize, kde se hraje co jiného než fotbal. Taky doporučuji se jít podívat do centra večer, kdy už nesvítí slunce, stojí to za to 😊




Z náměstí se teda vydáme uličkou, která vede ke katedrálám. První co minete je Mc Donald, kde teda na Španělsko nic extra, máme teda lepší nabídky 😃 Ale zpátky. Na jednu katedrálu se dá dostat až nahoru na vyhlídku, ta ale stojí 4 eura. Co dále stojí za zmínku, místní univerzita patří mezi nejstarší ve Španělsku a mezi 4. nejstarší v Evropě. Co mě se taky líbilo, veškeré budovy a ulice byly pojmenovány a napsány písmem jak z Harryho Pottera, nevím proč ale hodně mi to tak připadalo, schválně posuďte sami. 




Jako poslední místo bych ráda zmínila most přes Tommes River. U mostu se nachází krásný park, kde se dá jednoduše chillovat po náročném dni plném chození 😄




Ubytování Airbnb → https://www.airbnb.cz/rooms/19633799

You May Also Like

0 komentářů