#Malmö

by - července 06, 2020



Malmö byla naše krátká jednodenní zastávka během výletu v Kodani. Na tento výlet sem jsem se těšila, jelikož jako velký fanoušek Eurovision Song Contest a právě tady se pár let zpátky konal. Město mě dostalo hned jen jak jsme vystoupili z autobusu. 

A co jako první vidíte, když přejedete Dánsko- Švédskou hranici? Hádejte sami 😃




V Malmö jsme strávili tedy jeden den, město není velké a bohatě to stačí. Do Malmö se z Kodaně dá dostat jak vlakem tak autobusem. My zvolili autobus společnosti Flixbus, kde nás vyšla zpáteční jízdenka na osobu 500 Kč. Cesta trvala něco kolem hodinky. Autobus vás dopraví rovnou do centra, k autobusovému nádraží odkud je opravdu všude kousek. Jako první jsme zamířili směrem k místnímu krásnému parku  Slottsträdgården se zámkem. Na Instagramu je toto místo velmi populární kvůli malému mlýnu, který je zde hlavní dominantou parku. A ano taky mám odtud fotku 😃 





Parkem jsme prošli směrem k moři, kde je také krásný park, s několika restauracemi přímo u vody s pohledem na most, spojující Švédsko s Dánskem. Máme právě z tohoto místa krásnou a vtipnou vzpomínku, kde jsme si chtěli z jednoho stánku koupit pivo. Stánek ale měl veškeré názvy ve švédštině a překladač nám zrovna jak na potvoru nefungoval. Takže jsme zkusili anglicky a nakonec jsme dostali plechovku strašně perlivé vody 😄 A až vlastně večer co jsme dorazili na hotel jsme zjistili, že ve Švédsku je zakázáno pít na veřejnosti😂





Pomalu se blížil čas odjezdu a my chtěli stihnout ještě centrum jako takové, takže jsme se vrátili cca 30 min. pěšky zpátky do centra, kde je plno obchodů a na hlavním náměstí Stortorget, první co vás zaujme obrovské H&M. Naleznete tady také spoustu dobrých restaurací a kaváren, jen nebýt překvapen Švédsko samo o sobě je docela drahé, takže ceny za oběd na jednoho se pohybují kolem 250 Kč. Já nejraději chodím a vyhledávám místní potraviny, kde si vždy nakoupím místní dobroty, popřípadě vždy nějaké suvenýry. Překvapila mě rozmanitost a nabídka jakou potraviny ve Švédsku mají. Najdete zde pulty s čerstvou zeleninou, také pulty přímo s hotovkama, jak teplý tak studený bar. Ale co se sladkostí týče, ty teda nic moc. Ochutnala jsem místní čokoládu a řeknu vám, dlouho jsem nejedla tak divnou, suchou a bez chuti čokoládu jako byla tamta 😂


Když to shrnu, sever jako takový miluju, nejen o lidech a místech, ale o celkové atmosféře. Člověk je jak na jiné planetě, není tu takový stres, lidé žijí v pohodě. Těším se, až se mi poštěstí Švédsko víc poznat 😊

You May Also Like

0 komentářů